تاثیر مغناطیس و الکتریسیته بر محیط پیرامون
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تاثیر مغناطیس و الکتریسیته بر محیط پیرامون
نوشته شده در پنج شنبه 28 فروردين 1393
بازدید : 813
نویسنده : امین صادقی

تاثیر مغناطیس و الکتریسیته بر محیط پیرامون

علوم طبیعی | تاثیر مغناطیس و الکتریسیته بر محیط پیرامون برق و الکتریسیته کاربردهای بسیار متنوعی دارند؛ ولی متاسفانه استفاده از برق در ذهن عموم ایرانیان، تنها در یخچال ها، جاروهای برقی، وسایل روشنایی و دیگر ابزار معمول از این قبیل خلاصه میشود. در این مطلب، اشاره ای به جنبه های دیگر و نوین تر الکترو مغناطیس و الکتریسیته خواهیم داشت.
 

در آغاز باید دانست که الکترومغناطیس، زیر مجموعه ای از علم پهناور و وسیع الکتریسیته است. در توضیح چگونگی ایجاد مغناطیس و میادین مغناطیسی همین بس که بصورت مبتدی بگوییم: هرگاه از هر سیم یا رسانا جریان الکتریکی عبور کند، حول و اطراف آن رسانا میدانی نامرئی مدار خود را میبندد که به این میدان، میدان مغناطیسی میگویند. از این میدان، استفاده های سرشاری در زمینه های مختلف میشود. برای نمونه میتوان به کاربردهای متنوع آن در صنعت برق و شرکت توانیر اشاره کرد؛ اما موضوع مورد بحث ما فراتر از این هاست.

کاربردهای جالب و مستور مغناطیس

مغناطیس قدرت خارق العاده ای دارد که هر روز چشم بشر بر توانایی های آن بیناتر میگردد. از آن قبیل میتوان به اصلاح و تنظیم ساختار آب اشاره نمود.

مغناطیس و آب

مغناطیس قدرت کشتن باکتری در آب را دارد که این تنها یک بخش از توانایی های آن است. پس از بکارگیری مغناطیس در حجم معینی از آب، مشاهده شد که بیش از پانزده ویژگی آب ارتقاء کیفیت پیدا کرده و ملکولهای آن منظم شدند. نیاز به گفتن نیست که همواره برای از بین بردن میکروب ها و باکتری های موجود در آب، به آن مقادیری از کلر می افزایند؛ اما این کلر موجود در آب، هم برای گیاهان و حیوانات و هم برای انسان مضر بوده و ایجاد اشکال مینماید. پس استفاده از مغناطیس (صرف نظر از مسائل مالی و اقتصادی) بسیار ارزنده تر خواهد بود.

آب مغناطیسی

آب تصفیه شده توسط مغناطیس که به آن آب مغناطیسی اطلاق میشود، اثرات معجزه آسایی دربر دارد. مثلا طی انجام آزمایشهای تخصصی، نتایجی بدست آمد که حاکی از تاثیرات مثبت آن بر علوم کشاورزی و دامپروری بود.

مغناطیس در کشاورزی و دامپروری

اگر از این آب در فرآوری بذر گیاهان استفاده کنیم، در مقدار بذر مورد احتیاج برای کشت، بسیار صرفه جویی خواهد شد؛ نیز طول دوره ی رویش بذر حتی تا بیست روز هم میتواند کاهش داشته باشد؛ بیماری های بالقوه نیز دچار ضعف گشته و برخی از آنها در شرایط خاص، بکلی از بین میروند.

اگر از این آب در دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و مکانهای مشابه استفاده شود، بازده حیوانات (از لحاظ شیر دهی گاو و نیز چربی بیشتر و طعم بهتر آن، تعداد تولید تخم مرغ ها در طول روز و...) سیر صعودی چشمگیری پیدا خواهد کرد. نرخ مرگ و میر کاهش یافته و روند افزایش وزن آنها نیز سرعت محسوسی خواهد گرفت.

مغناطیس و خاک

از دیگر کاربردهای مغناطیس میتوان به تاثیرات آن در خاک اشاره کرد. میدانیم که در خاک همیشه مقادیری از نمک وجود دارد که ازدیاد آن موجب کاهش بازده در صنعت کشاورزی خواهد شد. متخصصان دریافته اند که میتوان با بکارگیری مغناطیس، نمک موجود در خاک را توسط شستشوی آن با آب مغناطیسی جدا سازی نمود که این روش، مقدار اکسیژن رخنه کرده در خاک را افزایش داده و دز املاح و عناصر غذایی موجود در آن را افزایش میدهد.

مغناطیس و پزشکی

از این ها که بگذریم، به مهمترین و کارآمدترین کاربرد مغناطیس میرسیم که آن هم تاثیر در علم غنی طب و پزشکی است.

مغناطیس در طب نیز دارای انشعابات و گستردگی بسیار است که از آن میان میتوان به بهبود و التیام بخشیدن به سردرد، بی خوابی، انواع سرطان های خوش خیم و بد خیم، دیابت و از همه مهمتر، اختلالات قلبی_عروقی اشاره نمود. بسیار شنیده ایم که پزشکان برای التیام بخشیدن به دردهای عضلانی، توسط شوک الکتریکی یا میدان مغناطیسی، عضله ی متالم را قوت بخشیده و پس از گذشت مدت زمانی، درد را کاهش داده اند. درحقیقت آنها با استفاده از این فناوری عمل گردش خون در نقاط دردمند را سریع تر کرده و بهبود میبخشند.

مغناطیس در پزشکی

همچنین میدانهای الکترومغناطیس میتوانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده، چینش مولکولهای DNA را تنظیم سازد، رگ های مسدود در بدن را باز کرده و لخته های خونی که گاهی منجر به مرگ هم میشوند را برطرف سازد.

در آخر باید گفت که مغناطیس یک نعمت است، از آن به حد توان خود بهره بگیریم.





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: